Sunday, July 5

SeNi YaNg Ku SuKa

Semalam aku seharian pi Jalan Tunku Abdul Rahman..bukan shopping apa2 pun cuma teman kawan aku Soleha Cikgu Bkt Teratai pi beli barang hantaran tunang untuk kakak dia... Hmmm dalam keadaan yang memboyot ( mengandung ) si Soleha ni bersemangat sungguh mencari barang2 yang diperlukan...




yelah semua tu nak mudahkan aku buat hantaran untuk kakak dia tu (dia mintak tolong aku gubah hantaran)...aku suka je sebab dah minat kan keje2 macam ni....tapi sempatkah aku buat????




walau pun kos buat ni benda ni semua tinggi tapi bila hasil dah siap hati yang penat akan sejuk dan gembira kembali....




Ni saja je nak tunjuk kat kengkawan gubahan hantaran n pelamin yang tak seberapa. Ni aku buat masa adik aku kawin...
Hmmm seronok buat keje2 ni boleh hilang segala masalah ( bagi aku je kot orang lain xtau le boleh hilang masalah tak..)

4 comments:

azhariahzuber said...

yahya, ko ni memang tangan berseni...cayalah...mcm mana lah agaknya hantaran ko sendiri yg kahwin nanti???? ehehehe

yayaIBRAHIM said...

Azza,
apalah sangat seni yang aku ada..
hmm tak lah aku pun tak pasti aku boleh buat sendiri ke tak time aku nanti...

Norhuda Ahmad said...

akkpun suka menggubah...ingat lg masa kecik dulu mak akk akan pergi menggubah hantaran dan memasak makanan pengantin kat umah org kawin...jawabnya sampai akk tertidurla kat umah org tu...tapi masa dulu mana dapat bayaran macam skrg ni...

yayaIBRAHIM said...

kak huda,
sebab kena bayaran le saya belajar untuk buat sendiri benda ni..boleh jimat...
gubahan hantaran dulu n sekarang berbeza..dulu orang gubah barang hantaran tu jadi macam2..ada gubah jadi kipas, burung, masjid dan macam2 lagi..
tp skrg orang hanya hias bekas hantaran cantik2,mcm2 bentuk ada...banyak duit lagi mewah le bekas hantaran 2...