Saturday, August 8

SKPI...Gotong Royong

Sabtu, 8 Ogos - Awal pagi aku dah pi sekolah..ari ni ada gotong royong anjuran PIBG SKPI....sesampai je aku kat sekolah aku terperanjat sebab cikgu hanya ada dua 3 orang je, yelah baru jam 8 ( awal lagi ) dan antara cikgu2 yang ada tu adalah GURU BESAR( Awalnye gb bisik hatiku...dan sedikit pelik sb PK sorang pun belum sampai )
Mungkin hari ni satu keajaiban...Seperkara lagi sepanjang aktiviti gotong royong dijalankan GB sangatlah prihatin..memantau setiap kawasan untuk melihat sambil membantu...( tak nampak sekali pun aku tgk dia duduk sepanjang gotong royong )...Petanda baikkah??? Harap2lah...Kalau begini sikapnya yang prihatin Syukurlah...Aman SKPI...
( Tapi aku masih melihat orang kiri GB tetap hanya jadi pemantau...pikirlah siapa org tu...)






Berbalik tentang aktiviti gotong royong...best sangat..pertama kali aku join aktiviti SKPI yg paling tenang dan dengan rela hati...mungkin rakan2 dipersekitaran aku yang semuanya ok2...hari ni aku membantu membuat Taman Batu berhampiran kolam ikan yang diketuai oleh PK HEM...dan rata2 yang membantu sangatlah menyenangkan hati aku..( walau yg tolong tu bkn tersenarai dalam AJK Taman Batu...tapi mereka dengan rela dan bersungguh membantu selepas kerja mereka selesai..)




Walau pun penat tapi aku suka sangat sebab dapat menjalankan aktiviti dengan penuh keikhlasan..ALhamdulillah..

catatan : Terima kasih kawan2 yang membuatkan hatiku ikhlas dalam melakukan sesuatu....

4 comments:

Norhuda Ahmad said...

akk tak dapat join sekali aktiviti yang yaya dan rakan-rakan lakukan dengan seikhlas hati itu. akk ada kelas ganti dr arba'ie sampai pukul 2. sesampai kat umah pening dan cirit-birit.

Akk dah tengok gambar tu tapinya masih lagi tak tahu gambar tu ambil kat mana. Adake kat sekolah kita kawasan yang tenang seperti dalam gambar tu???

yayaIBRAHIM said...

kak huda,
tak tau nape ni le kali pertama saya rasa tenang je buat aktiviti kat skpi...
kawasannya antara kolam ikan dan zoo skpi ( berhampiran kantin )...kat tengah tu nak buat taman batu..kami baru siap buat jalan je...

Mak Ude/Jun said...

yaya & rakan-rakan, terima kasih bebanyak sbb telah membantu siapkan jalanan taman batu KITA yang diharapkan menjadi realiti nnt.Semoga usaha kita akan menghasilkan laluan refleksologi yang dpt memberi faedah pada warga SKPI dan yang penting dapat membina semula semangat kerjasama yang makin hilang serta mengeratkan silatulrahim antara kita. Thank you so much. Luv u all.

ALADHHA said...

iall pun tersangat lah gummmbira ria bersama kerabat terdekat nan tercinta di taman puspawarna ....